Get Adobe Flash player

اسم المستخدم

מורים המלמדים לפי תוכניות הלימודים של היחידה לחינוך מתמטי מוזמנים לקרוא הסבר כיצד לבצע הצטרפות לאתר החדש ולקבל נגישות למידע נוסף. 

 

اللغات

להבין פלוס

 

 

"להבין פלוס": מתמטיקה חיונית בבית הספר היסודי

להבין פלוס הינה תוכנית ייחודית בהוראת המתמטיקה המבוססת על תורות למידה מתקדמות ועדכניות. התוכנית פותחה על מנת:

  •      לתת מענה לתלמידים בבית הספר היסודי שאינם מצליחים להגיע לרמה הנדרשת במתמטיקה במסגרת הרגילה של הכיתה.
  •      להרחיב את היכולת הבית ספרית להתמודד עם תלמידים תת משיגים באמצעות הכשרת מורים מכוונת למשימה

התוכנית מופעלת בקבוצות קטנות או באופן פרטני בנוסף לשיעורי המתמטיקה הרגילים הנהוגים בכיתה. מטרת התוכנית היא לתת את התמיכה הדרושה, שתאפשר לתלמידים אלה להשתלב בהצלחה בעבודת הכיתה הרגילה ולהמשיך להתפתח במסגרת רגילה זו. זאת על ידי הוראת מושגים ואסטרטגיות פתרון חיוניים.תלמידים אלה מתקשים בזכירת עובדות חשבון כגון לוח הכפל, בפיתוח של אסטרטגיות חישוב ושל פתרון בעיות, ביצירת דימויים מנטאליים למושגים ולתהליכים המתמטיים, להפיק משמעות מסמלים מתמטיים ועוד. החומרים ודרכי הלמידה של "להבין פלוס" פותחו על בסיס ממצאים מחקריים כדי להתמודד עם קשיים אלההתוכנית מיועדת לתלמידים הלומדים בכיתות ג עד ה. התוכנית יכולה לשרת גם את תלמידי כיתות ד  עד ו.כיתות אלה נבחרו בהיותן צמתים בהם נלמדים נושאים מורכבים העלולים להוות קושי מיוחד לתלמידים שטרם רכשו את הידע הקודם הדרוש. הנושאים המטופלים בתוכנית הם אלה הנחשבים חיוניים להמשך ההתפתחות המתמטית של התלמידים. בכיתה ג - שליטה בחישובים עד 100, המבנה העשרוני, מושג הכפל, ואסטרטגיות יעילות לצורך פתרון תרגילים ובעיות מתקדמותבכיתה ד - פיתוח אסטרטגיות מתקדמות לחישובים בכל ארבע פעולות החשבון בתחום ה-1000, פתרון תרגילים ובעיות מתקדמות, ודגש על פיתוח מיומנויות מטה-קוגניטיביות; בכיתה ה - המבנה של מספרים גדולים, השבר ומספרים עשרוניים, וכן אסטרטגיות פתרון המתאימות לנושאים אלה. כמוכן, ממשיך הדגש על פיתוח מיומנויות מטה-קוגנטיביות.

 

קישור ל--       רציונל ועקרונות הפעלה

קישור ל--   נקודות מפתח ללימוד להבין פלוס

 

 

  הכשרת מורים מתבצעת בהשתלמות ובליווי בשדה   

מוקדי ההשתלמות הם:

1.  היבטים תיאורטיים ודידקטיים בתחום המתמטיקה ובתחום הפסיכולוגיה 

     בהסתמך על הרקע התיאורטי לומדים המורים את עקרונות העבודה עם תלמידים מתקשים וכיצד הם באים לידי ביטוי,   הלכה למעשה, בהוראת המתמטיקה.

2. הכרות עם חומרי לימוד שנבנו על ידי צוות הפיתוח של הפרויקט ומיושמים על ידי המורים בשדה. החומרים כוללים חוברות לימוד עם דגש רב על משחקים,

    מדריכים למורה, טכנולוגיה וחומרים אור-קוליים.

3. כלי הערכה: המורים מקבלים עקרונות וכלי הערכה שפותחו על ידי צוות הפרויקט לצורך איתור התלמיד המתקשה, לזיהוי נקודות חוזק הרלוונטיים ללימוד

    המתמטיקה,  ולמעקב אחר התלמיד המתקשה.